"אני מקנא ביפנים", כתב ואן גוך לאחיו תאו. למרות שהוא מעולם לא ביקר ביפן, זו מדינה שהשפיעה עמוקות עליו ועל האמנות שלו. הסרט לוקח את הצופים למסע, ממוזיאון ואן גוך באמסטרדם לפרובאנס בצרפת ובסופו של דבר ליפן עצמה, ומעניק מבט מרתק כיצד תרבות ואמנות יפנית השפיעו על אמן אהוב זה.
אי אפשר להבין את ואן גוך בלי להכיר כיצד אמנות יפנית הגיעה לפריז באמצע המאה ה-19 ואת ההשפעה הרחבה שהיתה לה על אמנים כגון מונה, דגה, ובעיקר על ואן גוך. הוא גילה את האמנות היפנית בחנויות ובגלריות בפריז ובעקבות זאת עיצב תפיסה משל עצמו על יפן – דרך מחקרים, אוספי דפוס ודיונים מעמיקים עם אמנים אחרים – המפגש של ואן גוך עם אמנות יפנית העניקה לעבודתו כיוון חדש ומרתק. באמצעות מכתבים אישיים, עדויות של חבריו ובני דורו, כמו גם תובנות מאמנים ומומחים, "ואן גוך ויפן" מביא למסך נקודת מבט שונה וגילויים חדשים על אמן יוצא דופן.
ואן גוך ויפן | תערוכות על המסך
"אני מקנא ביפנים", כתב ואן גוך לאחיו תאו. למרות שהוא מעולם לא ביקר ביפן, זו מדינה שהשפיעה עמוקות עליו ועל האמנות שלו. הסרט לוקח את הצופים למסע, ממוזיאון ואן גוך באמסטרדם לפרובאנס בצרפת ובסופו של דבר ליפן עצמה, ומעניק מבט מרתק כיצד תרבות ואמנות יפנית השפיעו על אמן אהוב זה.
אי אפשר להבין את ואן גוך בלי להכיר כיצד אמנות יפנית הגיעה לפריז באמצע המאה ה-19 ואת ההשפעה הרחבה שהיתה לה על אמנים כגון מונה, דגה, ובעיקר על ואן גוך. הוא גילה את האמנות היפנית בחנויות ובגלריות בפריז ובעקבות זאת עיצב תפיסה משל עצמו על יפן – דרך מחקרים, אוספי דפוס ודיונים מעמיקים עם אמנים אחרים – המפגש של ואן גוך עם אמנות יפנית העניקה לעבודתו כיוון חדש ומרתק. באמצעות מכתבים אישיים, עדויות של חבריו ובני דורו, כמו גם תובנות מאמנים ומומחים, "ואן גוך ויפן" מביא למסך נקודת מבט שונה וגילויים חדשים על אמן יוצא דופן.